Zestaw I
- Należy zapamiętać swoją parę.
Dzieci się dobierają w pary. Na sygnał tamburyna rozchodzą się oraz spacerują po sali osobno. Na drugi sygnał tamburyna wracają bezpośrednio do swojej pary.
- Zabawa przy piosence pod tytułem „Mało nas”
Dzieci się trzymają za ręce oraz obracają w kółko. Jednocześnie śpiewają piosenkę. Dziecko, którego wymieniły imię, dołącza do nich. Potem wymienia imię kolejnego dziecka. Jeśli jest już kilkoro dzieci o tym samym imieniu, to dołączają także do koła. Zabaw się kończy w momencie, gdy wszystkie dzieci już w kole krążą i się trzymają za ręce.
- Pokaż rękę
Dzieci po kole wesoło maszerują. Towarzyszy im dźwięk tamburynU. Gdy tamburyn przestaje grać, to na hasło części ciała, dzieciaczki ją pokazują, a później dalej maszerują.
- Rób tak jak ja
Nauczyciel wykonuje gesty oraz ruchy. Dzieciaczki go naśladują.
- Marsz bezpośrednio po obwodzie koła z piosenką pod tytułem „Jestem sobie przedszkolaczek”
Zestaw II
Opowieść ruchowa. Spotkanie w przedszkolu zabawek.Do tej zabawy można użyć plastikowych butelek jako rekwizyty.
Ala miała naprawdę dużo zabawek. Lubiła jednak najbardziej swojego małego pajacyka. Gdy został on lekko dotknięty, to zaczynał skakać. Wówczas dzieci skaczą jak pajacyki. Pajacyk nie był zawsze wesoły. Zdarzało się, że się czym zdenerwował. Wówczas dzieci pokazują ściśnięte maksymalnie usta. Później był smutny (dzieci opuszczają kąciki ust w dół), jak i był obrażony (dzieci wywijają swoją dolną wargę). Ala pewnego dnia wzięła do przedszkola swojego pajacyka. Gdy z nim weszła do Sali, to się pochyliła nad Olą i pajacyk, który znajdował się w jej kieszonce, wypadł na podłogę. Dzieci w tej chwili wykonują ruchy pajacyka, jednocześnie leżąc na podłodze. Ala pobiegła z Olą do kącika z lalkami i kompletnie nie zauważyła, że pajacyk jej wypadł z kieszeni. Inne zabawki już zauważyły pajacyka i zaczęły bawić się z nim. Pajacyk naśladował ruchy laleczek (dzieci chodzą bez zginania nóg), podskakiwał niczym piłeczka (dzieci obunóż skaczą w miejscu), chodził jak misiaczek (dzieci naśladują dużego niedźwiedzia). Nagle podniosły czyjeś ręce do góry – to przecież Ala. Pajacyk zaczął radośnie podskakiwać z radości (dzieciaczki naśladują skoki pajacyka).
Zestaw III
- Marsz oraz bieg w różnych kierunkach, na uderzenie mocne w bębenek – zatrzymują się w miejscu.
- Zabawa jadą rowery.
Bardzo krótki bieg w przeróżnych kierunkach wraz z wysokim unoszeniem kolan. Rękami naśladują trzymanie kierownicy.
- Ćwiczenia ramion – jak się kręcą koła roweru.
Rozkrok oraz zataczanie rękami kół. Ręce się poruszają do przodu i w górę, a później w dół, jak i do tyłu.
- Ćwiczenia nóg – jedziemy pod górę.
Dzieciaczki leżą na plecach. Następnie unoszą nogi i powoli kręcą, jakby jechały pod górę rowerem.
- Zabawa – czerwone światło.
Bieg swobodny po Sali. Gdy nauczycielka podnosi krążek czerwony, dzieci się zatrzymują w miejscu.
Zestaw IV
- Ćwiczenia porządkowe i orientacyjne – wycieczka do lasu lub szukanie zwierząt z wiejskiego podwórka.
Dzieci spacerują po sali w rozsypce.
- Ćwiczenia sporych grup mięśniowych – zbieramy kasztany.
Dzieci spacerują i się pochylają, zbierają kasztany. Rozglądają się uważnie.
- Ćwiczenia ramion – wiatr porusza gałęziami drzew.
Dzieci stoją w malutkim rozkroku, ramiona mają do góry wzniesione. Następnie je opuszczają w dół i jednocześnie poruszają dłońmi oraz palcami.
- Podskoki – zrywanie szyszek.
Dzieci w miejscu podskakują obunóż, z wyskokiem kilkakrotnym w górę.
- Marsz po obwodzie koła przy piosence pod tytułem „Wiewióreczka”.
Zestaw V
- Ćwiczenia porządkowe i orientacyjne.
Marsz do sadu – dzieciaczki za nauczycielem maszerują parami.
- Podskoki.
Zrywamy jabłuszka – odbijanie się sprężyste w górę i uginanie lekkie kolan przy skoku.
- Ćwiczenia tułowia.
Zbieramy owoce – skłony w przód w małym rozkroku.
- Czworakowanie
Jeż w sadzie – chód po sali na czworakach.
- Marsz przy akompaniamencie parami. Akompaniament tamburyna.