Dźwięki to nieodłączny element życia codziennego. Towarzyszą człowiekowi już w okresie prenatalnym. Obcowanie z muzyką, oprócz oczywistych zalet, wpływa pozytywnie na realizację zadań pamięciowych i poznawczych. Zabawy muzyczne dla dzieci z pokazywaniem stymulują rozwój, poszerzają kompetencje emocjonalne i poznawcze oraz gwarantują dzieciom ruch, tak ważny dla ich zdrowia.
Korzyści płynące z zabaw muzycznych dla dzieci z pokazywaniem
Zabawy muzyczne mogą wpływać nie tylko na muzykalność i rozwój słuchu u dzieci. Obecnie zabawa muzyczna z pokazywaniem w przedszkolu to rozwiązanie po które sięga coraz więcej pedagogów. Jest to niezastąpiona i równocześnie przyjemna forma aktywizacji najmłodszych. Regularny udział przedszkolaków w zabawach muzycznych z pokazywaniem umożliwia wielopłaszczyznową naukę i wspiera prawidłowy rozwój intelektualny. Ponadto pomoże utrwalić nabytą już wiedzę i wspiera samorozwój każdego dziecka. W bezpiecznych i przyjaznych warunkach najmłodsi uczą się kreatywności, poszerzają swoją wyobraźnię i poznają fascynujący świat dźwięków i rytmów.
Muzyczne zabawy z pokazywaniem mogą pomóc wyciszyć się dziecku
Wśród licznych zalet kluczową rolę odgrywa dobór formy aktywności i prawidłowe przeprowadzenie zajęć. Wszystko zależy od potrzeb uczestników. Jeżeli zajęcia będą nastawione na wyciszenie przedszkolaków, należy dobrać odpowiednią, uspokajającą muzykę i ruch, który będzie odrobiny wolniejszy. Dzieci mogą za swoją nauczycielką pokazywać delikatne, koliste i uspokajające ruchy.
Co dziecko wyniesie z takich zabaw?
Pierwsze lata życia to czas, kiedy mózg chłonie podawane mu informacje. Dzieci potraktują zabawy muzyczne z pokazywaniem w przedszkolu jako formę nagrody, jednak również rozwiną sprawność intelektualną, koncentrację, umiejętność szybkiego kojarzenia faktów oraz pamięć. Są to elementy niezbędne do prawidłowego rozwoju dzieci. Warto zaznaczyć, że maluch musi mieć chęć do wspólnej zabawy. Należy co jakiś zmieniać piosenki i sposób pokazywania, by dziecko nie ćwiczyło ciągle tych samych gestów.